GRAFIMEDIA.

KUNST.WETENSCHAP.ONDERNEMEN.DAVINCI.

WELKOM

WELKOM op de website van het vak GrafiMedia op HLR.

WAT IS GRAFIMEDIA?

Bij het vak GrafiMedia leer je meer over Multimedia, Printmedia en Audiovisueel.

Multimedia bestaat onder andere uit computervaardigheden, het opbouwen en bijhouden van een portfolio en het vormgeven en maken van websites of dynamische presentaties. Printmedia gaat over het ontwerpen en maken van bijvoorbeeld stickers, posters, logo's en flyers. En audiovisueel heeft weer te maken met muziek, geluid, foto’s en video.

Je werkt bij het vak GrafiMedia met programma's als Photoshop, InDesign, Illustrator, iMovie, Garageband, SketchUp en meer.

INFORMATIE

HANDIGE LINKS voor het vak

>   Slim.nl (software via school)

​>   Dafont (lettertypes)

​>   Photoshop Magazine (tips & trics)

​>   PixlR (online foto bewerken)

​>   GameKit (game maken)

​>   Google Art Project (online museum)

​>   SketchUp (3D ontwerpen)

>   Prezi (presentatie online maken)

​>   Krant (zelf je krant maken)

​>   Floorplanner (plattegrond maken)

​>   South Park Studios

>   Kaleidoscope (mandala ontwerpen)

>   New Rafael (internetkunst)

SOFTWARE via school

Via school kun je voordeliger software zoals Photoshop (Creative Cloud) of Word en Powerpoint (Microsoft Office) aanschaffen, ook krijg je korting op hardware. Dit kun je doen via www.slim.nl.

Met je gegevens (e-mail van school met leerlingnummer) kun je je registreren. Bij de school zoek je dan naar: Unie Noord.

WEBMAIL leerlingen

Iedereen op HLR heeft een eigen e-mail van school. Ga hier naar je webmail en log in met: leerlingnummer@student.lmc-vo.nl en daaronder je wachtwoord (zoals Magister).

MEDEDELINGEN

TIP

Bekijk de Galerij voor prachtig werk van leerlingen van HLR wat zij bij het vak GrafiMedia maakten. Hieronde een klein voorproefje:

schooljaar 2019/2020

LAAT VAN JE HOREN

Heb je zelf Tips & Trics of ideeën, inspiratie en links voor het vak GrafiMedia, stuur deze op via onderstaand formulier.

Verzonden!